Pristup informacijama
Pravo na dostupnost informacija kojima raspolažu tijela javne vlasti jedno je od temeljnih ljudskih prava.
Osnovni propis u Republici Hrvatskoj koji uređuje ovo područje je Zakon o pravu na pristup informacijama (NN 25/13). Zakon uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju, kojima raspolažu ili koje nadziru tijela javne vlasti, propisuju se načela prava na pristup informacijama, iznimke od prava na pristup informacijama i postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama.
Pravo na pristup informaciji korisnik (svaka fizička i pravna osoba) ostvaruje podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva nadležnom tijelu javne vlasti. Ako je zahtjev podnesen usmeno o tome će se sastaviti zapisnik, a ako je podnesen putem telefona ili drugog telekomunikacijskog uređaja sastavit će se službena zabilješka.
Pisani zahtjev sadrži:
- naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi,
- podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije,
- ime i prezime i adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva, tvrtku, odnosno naziv pravne osobe i njezino sjedište.
Podnositelj zahtjeva nije obvezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji
U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva tijelo javne vlasti pozvat će podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od tri dana. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način tijelo javne vlasti odbacit će rješenjem zahtjev kao nerazumljiv ili nepotpun.
Ako tijelo javne vlasti ne posjeduje, ne raspolaže ili ne nadzire informaciju, a ima saznanja o nadležnom tijelu, bez odgode, a najkasnije u roku od 8 dana od zaprimanja zahtjeva obvezno je ustupiti zahtjev tijelu javne vlasti koji posjeduje, raspolaže ili nadzire informaciju, o čemu će obavijestiti podnositelja.
Na temelju usmenog ili pisanog zahtjeva tijelo javne vlasti će sukladno članku 20. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama a u vezi s člankom 23. Zakona najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva odlučiti o postupanju sukladno zahtjevu.
Pravni okvir
- Zakon o pravu na pristup informacijama
- Zakon o izmjenama i dopunama zakona o pravu na pristup informacijama
- Obrazac zahtjeva za dopunu ili ispravak infomacije
- Obrazac zahtjeva za ponovnu uporabu informacija
- Kriteriji za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije
- Izjava o digitalnoj pristupačnosti mrežne stranice
Godišnji izvještaji o provedbi zakona o pravu na pristup informacijama
- Godišnji izvještaj za 2021. godinu
- Godišnji izvještaj za 2020. godinu
- Godišnji izvještaj za 2019. godinu
Način pristupa informacijama
Službena mrežna stranica: https://zaklada.civilnodrustvo.hr
Upiti:
- putem Zahtjeva za pristup informacijama Nacionalne zaklade
- pisanim zahtjevom na adresu e-pošte:
- pristupinformacijama@zaklada.civilnodrustvo.hr (za aktivnosti i programe Nacionalne zaklade)
- pristupinformacijama@esf.civilnodrustvo.hr (za aktivnosti Nacionalne zaklade kao PT-2 i programe EU)
- telefaks: 01 2399 111,
- poštom na adresu Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, Štrigina 1a, 10000 Zagreb.
- usmeno putem telefona 01 2399 100 ili neposredno, radnim danom od 9:00 – 16:00 sati.
U Nacionalnoj zakladi imenovana službenica za informiranje za aktivnosti i programe Nacionalne zaklade je Renata Kubik, voditeljica Razvojnog ureda za razvojne i sustavne podrške, a Darija Cokol, voditeljica Odsjeka za ugovaranje, imenovana je službenica za informiranje za aktivnosti Nacionalne zaklade kao PT-2 i programe EU.